OutSystems Forge 日本語データベース

Offline Data Sync Patterns

※Forge全件データの日本語検索サービスをご利用になりたい場合は、こちらまでお問合せください。

Forge英文サイト

2016-11-17 1.0.0 OutSystems TechComm 10.0.105.0 All All How-tos
データベースとローカルストレージエンティティ間の共通データ同期パターン構築用のサンプルコレクション。
各データ同期パターンの詳細については、ドキュメントを参照してください。 読み取り専用データ この同期パターンは、アプリがオフラインで、同期するデータの量が少ないときだけ、ユーザーがデータを読み取る必要がある場合に使用します。 最適化された読み取り専用データ この同期パターンは、アプリがオフラインで、データを大量に同期している間にユーザーがデータを読み取る必要がある場合にのみ使用します。 読み取り/書き込みデータ最終書き込み この同期パターンは、アプリがオフラインのときに複数のユーザーが同じデータを変更する可能性が低い場合に使用します。 競合検出によるデータの読み取り/書き込み この同期パターンは、アプリがオフラインのときに複数のユーザーが同じデータを変更する高度なシナリオの場合に使用します。 データの1対多の読み取り/書き込み このデータ同期パターンは、1対多の関係に従うエンティティを持つモバイルアプリケーションや、アプリがオフラインの間に複数のエンドユーザが同じデータを変更する可能性が低いモバイルアプリに推奨されます。

[Overview]
A collection of working samples for common data synchronization patterns between the database and local storage entities.
[Detail]
See the documentation for a detailed description of each data synchronization pattern: Read-Only Data Use this synchronization pattern when your users only need to read data while the app is offline and the amount of data to synchronize is small. Read-Only Data Optimized Use this synchronization pattern when your users only need to read data while the app is offline and there are large amounts of data to synchronize. Read/Write Data Last Write Wins Use this synchronization pattern when it is not likely for more than one user to change the same data while the app is offline. Read/Write Data With Conflict Detection Use this synchronization pattern when for advanced scenarios where more than one user will change the same data while the app is offline. Read/Write Data One-to-Many This data synchronization pattern is recommended for mobile apps with entities that follow a one-to-many relationship and where it is not likely for multiple end-users to change the same data while the apps are offline.
戻る